معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران: برای همگانی کردن دوچرخه سواری؛ همه ی نهادها وارد میدان شوند

1398/7/30 26 1395, اخبار سازمان rating
image
حیدرسلیمانی گسترش دوچرخه سواری را منوط به حضور همه ی نهادهای ذیربط از جمله وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و ... برشمرد و تأکید کرد: مدیریت شهری تهران با حضور مستقیم در این حوزه، احیای فرهنگ دوچرخه سواری در پایتخت را در دستور کار دارد.


به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، سه شنبه های بدون خودرو با حضور پیروز حناچی در رأس هرم شهرداری تهران و رکابزنی وی در معابر شهری، وارد فاز جدیدی شد. وی که به هنگام ورودش به شهرداری "واقعی بودن برنامه ها" را مورد تأکید قرار داده بود، دوچرخه سواری را راه حلی مطمئن برای حل چالش ها در حوزه هایی همچون محیط زیست، ترافیک، سلامت و ورزش برشمرده و درصدد فرهنگسازی در این راستا برآمده است.
معاون ورزش آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران در گفتگو با رادیو سلامت، ابعاد مختلف این موضوع را بررسی و راهکارهایی ارائه داده است.
سلیمانی گفت: برگزاری همایش ها و مسابقات دوچرخه سواری از برنامه های سازمان ورزش بوده و هست ولی نهضتی که دکتر حناچی با رکابزنی در سه شنبه های بدون خودرو، به راه انداخت، گامی بزرگ است که حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل و ترافیک را در بر می گیرد.
معاون ورزش سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان این که" به دنیال اجرای طرح های شکست خورده نیستیم" تصریح کرد: پیش تر ، شاهد اقداماتی از جمله ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه سواری ، خط کشی های معابر و ... بودیم، اما نتیجه ای که انتظار می رفت از آن حاصل نشد.
وی ادامه داد: تا زمانی که حق تقدم در خیابان ها و معابر با خودروها و نه دوچرخه است، هیچ اتفاقی نمی افتد. همان طور که دیدیم خط کشی ها از بین رفتند و مسیرهای دوچرخه سواری را موتورسیکلت ها اشغال کردند. برای این امر، باید ابتدا باور مردم نسبت به دوچرخه سواری را تغییر داد و این کار تنها در گرو یک فرهنگسازی گسترده است؛ کاری که هلند برای کاهش تلفات جانی ناشی از تردد بسیار خودروها، انجام داد واکنون مردم به میل خود، دوچرخه را برگزیدند.
سلیمانی در بخش دیگری از اظهارات خود، حضور مدیران شهری و رکابزنی در معابر عمومی را اقدامی عملیاتی در راستای فرهنگسازی برشمرد و در عین حال خاطر نشان ساخت: اگر در تهران به دلیل وجود سرازیری و سراشیبی های تند، دوچرخه سواری با محدودیت هایی مواجه است اما، می توان برای جابجایی در یک منطقه و یک محله، دوچرخه را جایگزین خودرو ساخت.برای این منظور خانه های دوچرخه نیز وجود دارند ولی برای دسترسی گسترده شهروندان به این امکان، سازمان های مختلف می توانند با اعطای یارانه هایی شرایط را برای همه ی مردم به لحاظ خرید دوچرخه فراهم کنند.
معاون ورزش آقایان سازمان ورزش همچنین، تأکید کرد: برای همگانی کردن دوچرخه سواری، باید همه ی نهادها از جمله وزارت ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و ... وارد میدان شوند تا یک جامعه از برکات این موضوع، بهره مند شوند.
@sazmanvarzesh
#سازمان_ورزش_شهرداری_تهران
  نظرات

هیچ نظری ثبت نشده است.